Kroměříž

24. července 2017 v 18:10 | Helena.B |  Cestování
Když se podívám do kalendáře, vidím, že nám to velmi rychle ubíhá. Kalendář mám hustě popsaný "službami". Jsem letos hlídací babička téměř na celý úvazek. Říkám téměř, protože se najde i nějaký ten volný den. To mám ještě dvě další vnučky ve městě, které také ráda vidím a ony si rády chodí hrát k nám na vesnici.
Žádnou dalekou cestu letos neplánujeme. Místo ní se chodíme dívat na fungl nový plynový kotel do sklepa. Holt teplo v zimě je přednější...
Ale občas se naskytne příležitost vycestovat, třeba jenom za humna. Tentokrát to bylo sice trošku dál, do mého rodného města Kroměříže. Říkám do rodného, protože jsem se narodila v tamní porodnici. Moje bydliště však bylo o několik kilometrů dále. Tenkrát se do Kroměříže jezdilo vlakem za 1,- Kčs nakupovat, do kina nebo jenom tak, pocourat se v "Podzámce".
Moje děti a jejich rodiny toto krásné město neznaly a tak jsem se rozhodla, že je seznámím. Příležitost se naskytla hned minulý týden, kdy mi sestra zavolala, že meruňky jsou natrhané a připravené k vyzvednutí. Tak se jelo. Nejdřív to byla Kroměříž, potom moje druhé rodné město.
Měli jsme k dispozici jenom pár hodin, proto jsme volili jenom Podzámeckou zahradu.

Pohled na Arcibiskupský zámek, který je spolu s Podzámeckou zahradou a Květnou zahradou zapsán na listinu světového kulturního dědictví UNESCO.

Podzámecká zahrada je kouzelná, každý si tu najde to svoje. Příjemné jsou procházky ve stínu stromů, komentovaná jízda vláčkem nebo návštěva zvířecího koutku.

Nad velkými zvířátky převažuje rozmanité ptactvo, hlavně to okrasné domácí, které zde pobíhá volně po trávě k radosti dospělých i dětí.

V zahradě se můžete také na několika místech občerstvit. Všude je výhled na nádherné historické budovy. Tentokrát je to gotický kostel sv. Mořice.

Na zpáteční cestě jsme se zastavili u kašny s kvetoucími lekníny.

Žabka královna samozřejmě nesměla chybět...

Včechno je pečlivě upravené, prostě pastva pro oko. Jenom to sucho je znát i tady.

Rodina byla nadšená a to neviděli zámek uvnitř ani další překrásný objekt - Květnou zahradu. Tak možná příště. Já mám v archívu plno fotek Květné zahrady, pořízených asi přede dvěma lety, které jsem nestačila na blogu uveřejnit. Snad k tomu také někdy dojde.

Věřím, že jsem někomu dala tip na pěkný výlet. Návštěva Kroměříže zabere celý den, kromě mnou jmenovaných památek je tu ještě řada dalších pozoruhodných historických objektů.

My jsme si navíc vezli domů meruňky, které v našich končinách moc nerostou. Spokojenost byla dvojnásobná...Mrkající

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Ema Ema | E-mail | Web | 24. července 2017 v 18:30 | Reagovat

Byli jsme tam a je tam opravdu nááádherně! :-)

2 Jane Jane | 24. července 2017 v 18:34 | Reagovat

Krásne fotky, spomínam ....  dávno som nebola :-)

3 Otavínka Otavínka | Web | 24. července 2017 v 19:05 | Reagovat

Ano, v Kroměříži je nádherně. Přeposlala jsem link jedné spisovatelce, která tam žije, aby měla radost.

4 Svatka Svatka | E-mail | 24. července 2017 v 19:59 | Reagovat

Děkuji Otavínce za poslání odkazu na tento hezký článek. Kroměříž je opravdu bohaté oběma zahradami a zámkem. Je tu i řada dalších historických památek a míst, kam se dá zajít. Žiji zde už přes 50 let a nikam jinam bych se nestěhovala.

5 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 25. července 2017 v 0:24 | Reagovat

V Kětné zahradě jsem byla, ale na další už nebyl čas. Určitě by stálo za to, se do Kroměříže rozjet. :-)

6 Jarka Jarka | Web | 25. července 2017 v 9:35 | Reagovat

V naší zemi je tolik krásných míst, že není třeba hledat nějaká lepší za hranicemi. V Kroměříži jsem nikdy nebyla, je od nás daleko, výlet za humna by na návštěvu nestačil. Tak jsem ráda, že jsem se po podzámecké zahradě mohla projít aspoň prostřednictvím tvých fotek. :-)

7 Intuice Intuice | E-mail | Web | 25. července 2017 v 14:23 | Reagovat

Je to moc hezké místečko. Pro mne je to ale daleko, leda na dovolenou na více dnů. :-)

8 helena-b helena-b | Web | 26. července 2017 v 8:19 | Reagovat

[1]: Máš pravdu, Emi. ;-)
[2]: Janko, chtělo by to někdy zvolnit a připomenout si dětská léta a také ukázat rodině. ;-) Moc zdravím všechny! :-)
[3]: Haničko, také moc zdravím a děkuji za komentář.
[4]: Paní Svatko, děkuji za návštěvu a milá slova. Kdybych zůstala na Hané, tak bych si asi také moc přála bydlet v Kroměříži, ale osud mne už dávno zavál do kopečků v Podbeskydí, které mi učarovaly a tady jsem už doma. Do Kroměříže se ale ráda vracím. Mám plno fotek z Květné zahrady a určitě ještě jeden článek napíši. :-)
[5]: Marti, vezmi rodinu a zajeďte si sem, není to od vás zase tak daleko. ;-)
[6]: Jaruško, já zase díky tobě poznávám Tábor a okolí, také to mám k vám daleko, tak si vzájemně přibližujeme krásy naší vlasti... :-)
[7]: Třeba k tomu jednou dojde ;-)

9 eva eva | Web | 26. července 2017 v 12:32 | Reagovat

Moc krásné fotky letos se tam chystáme ty zahrady mě fascinují moc se na ně těším :-)

10 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 26. července 2017 v 14:45 | Reagovat

Kroměříž znám jenom z obrázků a televizních dokumentů. Zahrada je krásná, určitě by to za výlet stálo, ale pro nás to také není za rohem :-P  :D

11 bavi-mne-to bavi-mne-to | Web | 26. července 2017 v 19:26 | Reagovat

V Kroměříži jsme byly s kámoškami před 2 roky na 3 dny. Ubytované jsme byly v bezva penzionku. Květnou i zámeckou zahradu jsme viděly, byly jsme v zámku, ve arcib.sklepích - výklad s ochutnávkou vína, v galerii Švabinského,viděly jsme expozici K.Kryla, lunety Švabinského, prostě bylo toho hodně k vidění. Město jako takové mne okouzlilo, je krásné.
Měj hezké dny!
Hanka :-)

12 werka13 werka13 | E-mail | Web | 26. července 2017 v 21:20 | Reagovat

Kroměříž mám taky na seznamu "to bych chtěla vidět". Tak snad někdy její návštěva vyjde. Tak zatím jsem se ráda aspoň koukla na fotky

13 dáša dáša | Web | 28. července 2017 v 10:53 | Reagovat

Kroměříž navštěvujeme aspoň jednou v roce.Město je krásné a útulné :-) Mám raději menší města jako je Kroměříž - Uherské Hradiště, Jičín :-)Podzámecká zahrada se moc líbila vnoučatům.V každé zahradě se vždy zdržíme celý den až do zavírání. Mám na blogu fotky Květné zahrady, úplně unešená jsem byla bylinkovou zahradou. :-) Obě zahrady se mně moc líbí :-) Udělali jste si, Heli, moc pěkný výlet a k tomu ještě i s užitkem -meruňkami :D Takové výlety zbožňuju, krása a užitek ( stačí třeba kamínek,semínka tajně sebraná, koupí něčeho, co u nás není a moc jsem si to přála apod.) :D

14 Mirek Mirek | Web | 31. července 2017 v 14:57 | Reagovat

Kroměříš sice moc neznám, ale podzámeckou zahradu jsem navštívil, když měl syn přísahu jako voják. Úprava parku je opravdu na úrovni a docela si dovedu představit, kdyby to takhle vypadalo v každém městě. :-)

15 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 9. srpna 2017 v 21:43 | Reagovat

Meruňky! Knedlíky!!

16 vik vik | Web | 17. srpna 2017 v 13:43 | Reagovat

Dle fotek je to v Kroměříži moc hezké :-) Já tam sice byl, ale pouze v nemocnici. Takže tuhle stránku Kroměříže neznám. Když vidím tu kašnu... nejraději bych do ní hupsnul :-D

17 helena-b helena-b | Web | 17. srpna 2017 v 23:23 | Reagovat

Děkuji vám za milé komentáře. Když budete mít tu možnost, navštivte Kroměříž - Zámek, Podzámeckou i Květnou zahradu, místní kostely, vinné sklepy, muzea. Stojí to zato. ;-)  :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.