I za humny je pěkně

30. srpna 2015 v 23:09 | Helena.B |  Cestování
Prázdniny se nám chýlí ke konci a jak se tak dívám na svých několik prázdninových článků, ani jeden není z cest. To ale neznamená, že jsem seděla doma. Pár cest jsem podnikla. Pravda, nebylo do do ciziny, co naděláme, prasátko je prázdné, ale po okolí se dá cestovat i za málo peněz .
Jak mnozí víte, občas si vyrazím do přírody s naším dámským turistickým spolkem. Bohužel, v poslední době se všechny potýkáme s menšími, či většími rodinnými problémy a dát pár ženských dohromady je velmi těžké. Nedávno, když ještě teploměr nepřekročil třicítku, jsem využila poznatků z našeho cestování a pozvala rodinu jednoho ze synů na výšlap po okolí. Část cesty jsme si zkrátili autobusem. Než totiž projedete naši vesnici, urazíte hned několik kilometrů, takže i ta humna jsou malinko rozsáhlejší Usmívající se. Po místní asfaltce jsme vyšlápli pěkně do kopce k rozcestníku a dále k naší krásné lesní kapličce.

O lesní kapličce se zvoničkou jsem zde už také psala. Tady jsme si na chvíli odpočinuli a pokračovali v cestě.

Jak vidno i v našich lesích máme kůrovce a je to smutný pohled. V těchto místech stál krásný kus lesa, kde se dalo najít hodně hub. Bohužel...

Po výše uvedené naučné stezce jsme sestoupili do sousední vesnice. Leoš Janáček by asi zrovna takový chodníček nezvolil ani do svého díla. Chodníček byl velmi strmý a zatarasený minimálně čtyřmi vyvrácenými stromy. Určitě to nebylo dílo přírody, ale někoho, komu prostě vadí přítomnost turistů. Ale všechno jsme zvládli ve zdraví a těšili jsme se na posezení v areálu Na mlýně. Ten se nachází u silnice vedoucí z vesnice Kozlovice do Hukvald.

Celý areál vznikl před pár lety. Uvnitř hospůdky i venku je příjemné posezení. Ten den tu měli hned tři vodníky, mlýnské kolo se svižně otáčelo a otáčel se také personál...

Pivo, vyráběné v kozlovickém pivovárku, bylo výborné přišlo po dlouhé cestě k duhu.

Tak, to je jeden z vodníků.
Původně jsem myslela, že ukážu více fotek, ale protože jsem se na toto místo dostala ještě jednou, rozhodla jsem se, že o něm napíšu samostatný článek.

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Jarka Jarka | Web | 31. srpna 2015 v 8:57 | Reagovat

Výlety a procházky do přírody, jsou ty nejhezčí a tento váš výšlap byl taky skvělý. Píšeš, že ještě nebylo takové vedro, ale sluníčko svítilo a příroda i přes ty pokácené stromy, se mi jeví jako krásná. :-) Posezení v hospůdce přišlo jistě vhod a na ten další článek a fotky už se těším. ;-)

2 Intuice Intuice | E-mail | Web | 31. srpna 2015 v 9:01 | Reagovat

Pěkná lesní procházka. A to zastavení na pivku nemá chybu. :-)

3 Květa Květa | Web | 31. srpna 2015 v 9:27 | Reagovat

U vás je pěkně, hned bych s váma ráda packala i přes pařezy, snad mně to někdy ještě výjde podívat se do těch končin.
Všechny vás zdravím, mějte se fajn! :-)  :-)  :-)

4 Ema Ema | E-mail | Web | 31. srpna 2015 v 15:24 | Reagovat

Helenko, Na mlýně je to moc hezké, i když minule z minulé návštěvy jsem byla malinko zklamaná. Jsem tedy zvědavá na tvé další snímečky.:-)

5 děda tik tak děda tik tak | Web | 31. srpna 2015 v 19:06 | Reagovat

Hezké záběry a budova mlýna vypadá přitažlivě i s tím natočeným pivkem. Doufám, že ukážeš i to roztočené mlýnské kolo, které k mlýnu patří a jak píšeš je dokonce funkční. Škoda toho lesa a i těch hub, které letos zatím nejsou. :-)

6 Jana Jana | Web | 1. září 2015 v 8:34 | Reagovat

Helenko, děkuji za nádhernou procházku :-) pěkná krajinka ;-)
Měj se krásně :-)

7 Jana Jana | Web | 1. září 2015 v 13:19 | Reagovat

Hezky jsem se s tebou prošla. Opravdu se nemusí jezdit někam za hranice, u nás je také moc hezky. :-) Jen škoda toho lesa, letos ten kůrovec pěkně řádí, je to opravdu smutný pohled.

8 Hanka Hanka | E-mail | Web | 1. září 2015 v 15:53 | Reagovat

Máš naprostou pravdu, Heli, jenom ta humna člověk často opomíjí.
Udělali jste si pěknou procházku na krásná místa.
Kaplička je kouzelná i hospůdka u lesa se mi moc líbí. Je to velice příjemné prostředí k posezení a občerstvení.
Zátiší s plnými půllitry nemá chybu. ;-)  :-)
Vodník na závěr je super! :-)

9 TlusŤjoch TlusŤjoch | E-mail | Web | 1. září 2015 v 19:22 | Reagovat

Na Mlýně!
Super místo!

10 Ježurka Ježurka | Web | 2. září 2015 v 13:48 | Reagovat

No vidíš, jak je u nás krásně! Jen škoda, že ty lesy jsou tak zdevastované! Když to není kůrovec, tak sami lidé, je to škoda, já pamatuji ještě krásné zelené a zdravé lesy, to byla teprve paráda! :-)

11 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 3. září 2015 v 2:57 | Reagovat

Helenko mohu potvrdit tak jak již mnohokrát, že u nás je opravdu moc krásně. :-)Na mlýně jsem byla také několikrát. :-)

12 Petra Petra | Web | 6. září 2015 v 17:03 | Reagovat

Helenko, máš pravdu - i za humny je pěkně :-). My s kluky výletujeme taky raději po Česku, než se vydávat moc daleko za hranice, myslím, že nejdříve si zaslouží pozornost a poznání naše vlast a pak teprve vyrážet dál do světa. Fotky jsi z výletu pořídila moc pěkné, určitě to byl krásný výšlap. My se dnes chystali taky na procházku tady po okolí, ale nakonec jsem chlapy nepřesvědčila a tak se válíme doma a lenošíme :-)

13 Iva Iva | E-mail | Web | 6. září 2015 v 22:53 | Reagovat

Heli, také nás neláká dovolená v zahraničí. U nás je krásných míst!
V tom horku vám pivečko asi hodně chutnalo. :-D  ;-)

14 Poustevnice, Čarodějka Poustevnice, Čarodějka | E-mail | Web | 8. září 2015 v 7:56 | Reagovat

Za humny je pěkně, výstižný název. Máš krásné fotky a styl, kterým popisuješ to co se nachází za humny se mi moc líbí. Přímo vyzývá k návštěvě . Dík :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.