Praha- rychlík - tam a zpět

5. října 2011 v 13:40 | Helena.B |  Cestování

Tam

V předešlém článku jsem už naznačila, že jsem konečně minulý týden absolvovala svoji odloženou cestu do Prahy. Než se podělím o zážitky obrazem, chci sdělit svoje nefocené zážitky z jízdy rychlíkem Českých drah tam a zpět, těsně po zahájení provozu žlutého vlaku RegioJet.
Potvrdím, že se ČD snaží obstát před konkurencí. Rychlík byl čistý i na WC, vagony byly dobře a pohodlně vybaveny. Na každé straně vagonu, nade dveřmi, byla umístěna elektronická tabule, která nás informovala kolik stanic ještě zbývá a kdy máme přesně do stanice přijet, tím jsme si mohli kontrolovat zpoždění. To bylo celou cestu cca 6 minut, ale před cílem to strojvedoucí pořádně rozjel a zpoždění zrušil. Jo a na elektronické tabuli byl takový malý čtvereček, který se rozsvítil, když se WC obsadilo! Velmi praktické! Příjemnou atmosféru doplnila sličná "vlakuška" (vlaková sevardka), s vozíkem plným nápojů. Když u nás, šetřivých venkovanů, vezoucích si čistou vodu z horských pramenů v PET lahvích, neuspěla, vnutila nám alespoň několik bonbónů, jako pozornost podniku.
Byla jsem mile překvapena a jízdu tam hodnotím na jedničku!!

Zpět

Zpáteční cesta byla poněkud rušnější. Začalo to už na hlavním nádraží v Praze, kdy jsme nervózně pobíhali mezi nástupišti, až jsme se zastavili před informační tabulí a netrpělivě čekali až nám ČD sdělí patřičné nástupiště. Téměř pět minut před odjezdem konečně vytoužené čísélko "naběhlo" a dav zdivočelých cestujících se vrhnul k nástupišti. Tentokrát se rychlík zaplnil do posledního sedadla, jízda už nebyla tak pohodová, jako před dvěma dny. Cestu z Prahy až do Hranic nám "zpříjemňovala" paní podnikatelka středních let, s obrovským kufrem, plným textilního zboží, která celou dobu nezavřela ústa, to je ale povídání na samostatný článek. Vlak už nebyl tak komfortní, jako předešlý. Při návštěvě WC jsem měla velký problém najít páčku či čudlík, který by po mě uklidil, ale nikde nebyl. Málem jsem zpanikařila. Prostě nebyl. Nad mísou bylo vyvěšeno schéma hygienického zařízení, ze kterého šla hlava kolem, ale kdo by si myslel, že na toaletu potřebuje brýle na čtení? Nakonec jsem pohmatem, poklepem a vylučovací metodou objevila malinké tlačítko někde, úplně jinde, než mělo být a oddychla jsem si. Ještě se musím zmínit o jedné věci. Na naší zpáteční cestě nás doprovázela úplně stejná "vlakuška", jako při první jízdě. Po tom, co jí paní podnikatelka vyčetla, že její vody jsou předražené, byla naštvaná a nikomu nenabídla bonbón, jako prve! Tento vlak svoje mírné zpoždění nedohnal a nám málem ujel osobáček k domovu, vlídný pan průvodčí na nás ale počkal, i když už jednou písknul a dveře byly zablokované, tak nám otevřel. Vagón byl zánovní a světe div se! Elektronická tabule nade dveřmi nám hlásala : "WC je obsazeno!"Usmívající se
Hodnocení našeho cestování jsem nechala na muži, který je nebo byl řidič z povolání a vlakem jel asi tak čtyřikrát za život, proto jsem měla strach, že bude otrávený, ale kopodivu jsme byli oba spokojení i přes nějaké maličkosti.

P.S. Nejedná se o reklamu ČD. Vlakem jezdím celkem často. Toto jsou ale moje nové poznatky. To víte, venkovan na cestách!! Někdy je taková jízda vlakem pro někoho i dobrodružství.....

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Jana Jana | Web | 5. října 2011 v 13:55 | Reagovat

Helenko, nedávno jsem taky jela, po několika letech, vlakem z Brna a musím říct, že na naší trase se toho moc nezměnilo, snad jen se zkrátilo to zpoždění, cena byla mnohem vyšší než tenkrát a svinčík a (ne)pohodlí bylo stejné jako tehdy...ale zato vlak už se místo spěšňáku jmenuje rychlík... ;-)  :-D  :-D  :-D

2 Vlaďka Vlaďka | Web | 5. října 2011 v 15:30 | Reagovat

Bohužel tyhle super vláčky jezdí jen na vašich trasách. To k nám do "bubákova" jezdí vlaky, kterými jsem cestovala ještě coby studentka. O čudlících a jiných svítících vymoženostech si necháváme zdát. Kdo necestuje často a jede večer, má nahnáno, aby vůbec poznal svou stanici. Onu místnůstku raději nenavštěvovat. Jediné co pochválím, jsou nové region vláčky. Ty už mají patřičnou úroveň.

3 Jarka Jarka | Web | 5. října 2011 v 15:42 | Reagovat

Vlakem už jsem nějakou dobu nejala, ale jezdím s ním moc ráda. Většinou se jednou za čas vypravíme vlakem právě do Prahy. Podle mě, je to lepší než autem, protože si může ochozený a uondaný řidič, na zpáteční cestě pohodlně sednout a natáhnout nohy, nehledě na to, že se v Praze velmi špatně parkuje. Letos plánujeme navštívit Prahu předvánoční, uvidíme, jestli nám to vyjde a jestli se nám poštěstí ten krásný žlutý vláček s usměvavou "vlakuškou". :-D  :-)

4 Květa Květa | Web | 5. října 2011 v 16:38 | Reagovat

Pěkně jsi vybarvila cestu do Prahy. Zpět už to bylo horší, ale na to jsme my, vlakoví pasažéři zvyklí. Spíše by mne překvapilo, kdyby tomu
bylo jinak, třeba bez pravidelných zpoždění a výluk mezi stanicemi, kdy každý obtěžkán svými zavazadly, dětmi, pejsky ap. musí z vlaku ven a marně pátrá, kde přistavený autobus stojí, do kterého se ještě vejde a jestli na něj další spoj počká. Buď ráda, že vás vlak dovezl na místo a že vám dokonce i zastavil..... :-D  :-D  :-D

5 Petra Petra | Web | 5. října 2011 v 17:00 | Reagovat

Helenko, moc mě pobavil popis návštěvy wc:-D. Cesta tam vypadá z popisu naprosto super, cesta zpátky už s drobnýmu mouchami, ale pořád to vychází jako fajn způsob cestování...hlavně, že vám neujel pak ten váš "couráček" přípoj až k domovu, že na vás pan průvodčí počkal;-)

6 jezura jezura | Web | 5. října 2011 v 17:15 | Reagovat

Tak jízdu vlakem znám přímo důvěrně. Auto jsme neměli, autobusem už teď moc nemůžeme kvůli drncání a WC. Takže jezdíme pouze vlakem. Někdy je to horší, někdy lepší, ale nic moc. Loni, když jsme jeli přímo z Prahy do Brna vlakem EC, tak to jo, to byla paráda! Uvidíme co s tím provede konkurence! :-)

7 Vlasta Vlasta | Web | 5. října 2011 v 19:59 | Reagovat

Helenko, už cesta vlakem musel být tedy zážitek! A co teprve v Praze, už se moc těším na fotodokumentaci :-)
Já jsem byla vlakem kdysi dávno za minulého režimu v Rusku a to byl tedy  zážitek na který do smrti nezapomenu [:tired:]

8 Blanka Blanka | Web | 5. října 2011 v 22:58 | Reagovat

Tak pro mne je každá jízda vlakem opravdu dobrodružství a velice si to užívám,protože vlakem jedu tak jednou za pět let :-D
Heli,já jsem strašně zvědavá na tvoje postřehy a fotky z Prahy,protože by jsme se tam taky rádi rozjeli

9 bretislav bretislav | Web | 6. října 2011 v 7:08 | Reagovat

Já snad od studentských let vlakem moc necestoval (pár výjimek bylo), teď po desítkách let jsem si dvakrát zopakoval jízdu z Phy do Kralup a byl jsem překvapen, jak příjemné to bylo. Málo lidí, čisto, hladká a svižná jízda a když k tomu připočtu ještě sentimentální pohledy z okna na krajinu někdejšího mládí..

10 Amelie Amelie | Web | 6. října 2011 v 10:47 | Reagovat

Hezky napsáno. Naštěstí vlakem moc nejezdím. :-D

11 Jarmila Jarmila | Web | 6. října 2011 v 18:07 | Reagovat

Helenko, moc pěkné povídání. Hlavně, že se ti v Praze líbilo. :-)

12 signoraa signoraa | Web | 7. října 2011 v 9:40 | Reagovat

Určitě konkurence v podobě žlutých vláčků prospěje i ČD. Můj děda býval nádražák a jezdilo se k němu zásadně vlakem. Neměla jsem ty cesty ráda, táta býval silný kuřák, tak se jezdilo v "kuřáku" a jak vzpomínám, většinou mi bývalo špatně. Pak jsem jezdila vlakem v době studií, ale žádný komfort to nebyl, spíš naopak. V pozdější době jsme jezdili vlakem vždy jednu cestu na Šumavě (druhá bývala pěší), a to jen proto, aby naše děti viděly jak vypadá vlak. Jak nad tím přemýšlím, tak já jela vlakem naposledy před třemi roky v Itálii.
Z tvého popisu cesty vyplývá, že se na železnici mnohé zlepšilo. Je to dobře, já mám v plánu jet s vnučkami vlakem od nich k nám, už jim to slibuju hodně dlouho. :-)
Těším se na pokračování a pražské vzpomínky.

13 Zdeňka Zdeňka | E-mail | Web | 7. října 2011 v 18:27 | Reagovat

Skvěle popsáno,také se těším na fotky.Konkurenci vnímám jako přínos. :-)

14 Hanka Hanka | Web | 7. října 2011 v 20:50 | Reagovat

Heli, tvoje cesta vlakem byla zajímavá i dobrodružná. Popsala jsi ji bezvadně. Já už vlakem nejela spoustu let, myslím si, že už bych to snad ani neuměla! ;-)  :-D

15 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 9. října 2011 v 20:25 | Reagovat

Jů to mě podrž ve vlaku jsme se zdrželi celý článek. Musím uznat Helenko, že taková malá recenze drah neuškodí. Já ti sama nerada cestuji vlakem, těch kolejí, nástupišť a vlaků! Hů a pak který je ten tvůj a vůbec sedím správně a budu tam včas :-(

16 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 12. října 2011 v 12:38 | Reagovat

Jak nastoupila konkurence, hnedle se ČD začaly snažit. Hurááááá!

17 helena-b helena-b | Web | 12. října 2011 v 15:24 | Reagovat

[16]: Doufejme, snad. Ale zatím bych moc nejásala. :-)

18 Luďka Luďka | Web | 29. října 2011 v 21:12 | Reagovat

Helenko moc se mi líbí komentář jak popisuješ jízdu vlakem.Já jsem vlakem nejela už ani nepamatuji , ale kolem naší zahrady je hlavní trať Praha až na Slovensko,a jak vidím ty posprayované vagonové soupravy tak je mi z toho na nic.Je to ostuda .A tak jsi mne mile překvapila.Sláva !!!    Luďka 8-O  :-(  :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.