Matička stověžatá, zatím bez věží

17. října 2011 v 23:37 | Helena.B |  Cestování

Myslím, že je na čase vzpomenout na náš výlet do Prahy. Dnes jsem zjistila, že už tomu budou tři týdny. V Praze jsem nebyla velmi dlouho (nepočítám loňskou cestu na letiště a zpět). Pořádně jsme si ji prochodili s rodinou a to bude už možná něco kolem dvaceti let. Mezitím jsem tam byla jednou na muzikálu a jednou na exkurzi. Málem jsem už zapomněla, jak se jezdí metrem a jak se v Praze orientovat. V Praze bydlí naši velmi blízcí příbuzní, kterým jsme návštěvu dlužili opravdu už těch dvacet let! Nejdřív to bylo hodně práce, později nemoci. Navíc se příbuzní za tu dobu odstěhovali mimo centrum města. Bylo nutné vyhledat mapu, abychom vůbec věděli, kde se vlastně budeme v příštích dnech nacházet To byl těžký oříšek, vytáhla jsem krabici s mapami a měla jsem úspěch! Našla jsem jeden zaprášený exponát z roku 1990 a světe div se, našla jsem to! Pěkně na krajíčku, ale bylo to tam!
Mohli jsme se tedy vydat na cestu. Cestu vlakem jsem už popsala. Naše Maruška si nás vyzvedla na nádraží a odvezla domů. Protože jsme zbytek dne nechtěli jen tak prosedět a proklábosit, vydali jsme se do Prokopského údolí, které mají skoro u domu ( to prý vidím jenom já, protože to odtud bylo ještě pár kilometrů! ).

Takovýto pohled se nám naskytl. V místech, kde jsou nepatrně viditelné skály, tak tam někde je Prokopské údolí. Kdo si myslí, že budou následovat fotky překrásné přírody, je na omylu, protože se ani jedna nepovedla. Jak také mohla, když si na takovou procházku vyjdete navečer. Než jsme sešli do údolí, začalo se pomalu stmívat. Tak jsme to raději obrátili.

Tato pokroucená břízka nás velmi zaujala, ale fotka opět nestojí za nic.

Do Prahy se z venkova jezdí za památkami nebo za kulturou, na ty okrajové části většinou nezbývá čas. Já jsem ráda, že jsem poznala takové krásné místo, sice jen jeho kousíček, ale stálo to za to. Na internetu jesem si našla krásné fotky míst, kam jsem se ten den už nedostala, ale věřím, že k tomu ještě někdy dojde.

Trošku lepší fotka novostavby "Dvojčat" ze stejné lokality

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Květa Květa | Web | 17. října 2011 v 23:50 | Reagovat

Jdu tě pozdravit a prohlídnout si fotky z Prahy. Líbí se mi ta "Dvojčata", ale ještě více ta pokroucená břízka. Já jsem spíše na tu přírodu.....
Měj se a dobrou... :-D

2 babi Maňasová babi Maňasová | Web | 18. října 2011 v 6:45 | Reagovat

Helenko, taky se mi líbí ty skály a břízka, určitě jsi udělala dobře, žes navštívila i taková místa a ne jen centrum.

3 Jarka Jarka | Web | 18. října 2011 v 9:29 | Reagovat

Taky znám z Prahy vlastně jenom centrum, víc se toho ani nedá ze jeden den zvládnout a i tak jsme vždycky hrozně uondaný. 8-O Díky za trochu jinou procházku. Ta bříza je opravdu zajímavá a je to asi památný strom! :-D

4 Blanka Blanka | Web | 18. října 2011 v 12:55 | Reagovat

Heli,doufám,že nějaké fotky z vašeho výletu nám ještě ukážeš.My jsme Prahu opět odložili na příští rok :-D  :-D  :-D

5 Lydie Lydie | 18. října 2011 v 14:19 | Reagovat

Fotky jsou zajímavé.Také jsme tam byli v
létě na výletě.Koupili jsme si celodenní jízdenku na MHD -asi za 110,-Kč- Byli jsme na Vyšehradě.

6 Lydie Lydie | 18. října 2011 v 14:22 | Reagovat

pokr.
Jízdenka platí i na lanovku na Petřín./tam byla šílená fronta/-Tak jsme jeli tramvají na Bílou Horu-protože jsme tam nikdy nebyli.Okouzlil mě letohrádek Hvězda-je skutečně takový,jak na pohlednici.... :-)

7 Vlasta Vlasta | Web | 18. října 2011 v 22:37 | Reagovat

Helenko,my se teď do Prahy dostaneme díky tomu, že tam studuje dcera a tak ji na podzim stěhujeme na kolej a na jaře zase domů no a k tomu nějaký ten výlet, nebo v horším případě nákupy. Letos nám opravdu přálo počasí a od loňska mám někde v archivu letohrádek Hvězdu tak ji snad někdy opráším. Už se těším na tvoje další fotky, nechybělo moc a mohly jsme se v naší krásné matičce potkat :-)

8 Amelie Amelie | Web | 19. října 2011 v 0:46 | Reagovat

Pokroucená bříza je nádherná. Procházky po Praze mám ráda.

9 signoraa signoraa | Web | 19. října 2011 v 10:42 | Reagovat

Moc hezké fotky z mého města. "Dvojčata" na Ohradě tvoří docela hezkou dominantu. Údajně to má být nejvyšší stavba v Praze.
Takže já přibližně tuším, ve kterých místech jste se pohybovali. :-D

10 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 19. října 2011 v 15:21 | Reagovat

Do Prokopáče chodím někdy fotit.
Zajímavá je tam i železnice (pražský Semmering)

Bříza se zajímavá.

11 jezura jezura | Web | 19. října 2011 v 16:51 | Reagovat

Už jsem u sebe také psala, že do Prahy jezdíme každý rok a mimo těch "hlavních" památek nejvíce známe Vršovice. Tam, kde manžel jako kluk bydlel. Tam už trefím i já poslepu. Jinak krásné obrázky, zavzpomínala jsem také. :-)

12 iva221 iva221 | Web | 19. října 2011 v 20:20 | Reagovat

Pokroucená břízka je moc pěkná. Do Prahy se často nedostanu, tak jsem se ráda prošla s tebou. Naposledy jsem tam byla před třemi lety na vánočním trhu a večerní osvětlení bylo překrásné, moc na to vzpomínám.

13 Janah Janah | Web | 19. října 2011 v 21:49 | Reagovat

Nějakou dobu jsem v Praze v této lokalitě bydlela. Prokopské údolí mě překvapilo svou rozlehlostí.

14 Jarmila Jarmila | Web | 20. října 2011 v 21:01 | Reagovat

V Prokopském údolí jsem byla jako děvče. Hledaly jsme tam s kamarádkou zkaměněliny. Je to moc krásný kout Prahy. :-)

15 Maruš-Fukčarinka Maruš-Fukčarinka | Web | 21. října 2011 v 23:50 | Reagovat

Jo dvojčata nedvojčata, nejkrásnější je opravdu ta příroda. Mě se líbí ta fotka jak zachycuje kus přírody a paneláky- nemají to zas tak daleko projít se v přírodě. Helenko jak my ty naše Beskydy. Jak se tam nedostanem aspoň je vidíme. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.